کمپانی XYZprinting در پرینتر سه بعدی جدید رنگی 3800 دلاری Da Vinci Color AiO خود امکان استفاده از تشخیص صدا برای کاربران را فرآهم نموده است. این امکان جالب به این صورت می باشد که کاربر با بیان کردن نام قطعه پرینت مورد نظر عملیات چاپ سه بعدی آغاز می گردد. برای مثال با گفتن یک سیب را پرینت کنید ،دستگاه شروع به پرینت سه بعدی یک سیب می کند.

این شرکت عنوان می دارد این تکنولوژی از سرویس های صوتی دیگر الهام گرفته شده است، اما در طول دو سال گذشته برای پرینترهای رنگی خود آن را توسعه داده است. این سرویس به کاربران اجازه می دهد تا کار پرینت خود را متوقف کنند، مکث کنند، کالیبراسیون کنند، وضعیت پرینت را به روز رسانی های کنند و همچنین تعمیر و نگهداری پرینتر سه بعدی را انجام دهند

یکی از امکانات توسعه یافته در این پرینتر سه بعدی ، کاربران را قادر خواهد ساخت از عملکرد جستجو در گالری سه بعدی XYZ بهره مند شوند. فرانک پین، مدیر دانشکده U.S.، XYZprinting عنوان میکند: “این بدان معنی است که اگر کاربر مایل به پیدا کردن یک مدل سه بعدی از گلدان است، کافی است فقط بگوید ” جستجو یک گلدان برای من “، سپس پرینتر سه بعدی از گالری سه بعدی XYZ ، تمام گلدان های موجود در گالری را برای کاربر انتخاب می کندو با انتخاب کاربر گلدان مورد نظر به مرحله چاپ سه بعدی فرستاده می شود.

Da Vinci Color AiO از تکنولوژی جوهر افشان برای تزریق رنگ به طور مستقیم به فیلامنت بهره برده است. در پرینترهای رنگی سابق از پودر نایلون یا فیلامنت های متعدد برای مخلوط کردن رنگ های مورد نظر در پرینت سه بعدی قطعه استفاده می شد. در Da Vinci Color AiO از روش اسپری کردن فیلامنت PLA داغ استفاده می شود که عموماً پرینت سه بعدی اشیاء پلاستیکی با این روش باعث می گردد قطعه پررنگ تر و جذاب تر به نظر آید. در این روش پرینت سه بعدی قرقره فیلامنت با هزینه 35 دلاری، جوهر با هزینه 65 دلاری و پرینتربا هزینه 3800 دلار ی برای استفاده کاربر در نظر گرفته شده است.

امروزه در صنعت پرینت سه بعدی همه امکانات با هم کار می کند تا مزایای تولید افزودنی را برای بهبود زندگی کاربران بهبود بخشند و از چرخه استفاده از محصولات بهره مند شوند. امکان تشخیص صدا در این پرینتر سه بعدی باعث گردیده که یک شرکت خودرو مانند فورد موجودی دیجیتالی قطعات خود را در گالری نگه دارد و کاربران می توانند برای مثال با دستور “جستجو تنظیم کننده رادیویی فورد 1999 برای ماشین من” را بدهند و سپس پرینتر با یافتن آن در گالری شروع به پرینت سه بعدی کردن قطعه مورد نظر کند.

در حال حاضر این سرویس صوتی محدود به این مدل پرینتر است و کمپانی XYZprinting عنوان نکرده است که قصد دارد آن را به مدل های آینده اضافه کند یا خیر.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید